Párását Tazria
Amelyben szerepel
7 tevőleges és két tiltó parancsolat
167. Tisztátalan személy nem ehet a szentből
1. Az elfogyaszott hús lehet minden szempontból tiszta (" tahor "), lehet tórailag tiszta, de rabbinikusan tisztátalan, és lehet minden szempontból tisztátalan ("tüme ").
2. Az egyén lehet szintén minden szempontból tiszta ("tahor"), lehet tórailag tiszta, de rabbinikusan tisztátalan, és lehet minden szempontból tisztátalan.
3. Az elfogyasztott hús mennyisége: csak akkor szegte meg valaki a tórai parancsolatot, ha minimum "ke-zajit "-nyi (egy olajbogyónyi, kb. 30-50 cm3) áldozati húst fogyasztott el. A parancsolatok nagy hányada esetén van egy minimális mennyiség (" siur "), és ha valaki ennél kisebb mennyiségben szegte meg a parancsolatot, az tórailag nem vonható felelőségre. (Sok esetben rabbinikusan a "siur"-nál kisebb mennyiség is tilos.)
4. Szándékosan (mezid -ként), vagy pedig az akaratán kívül (sogeg -ként) szegte-e meg a parancsolatot.
5. A tisztulásának mely fázisában van: még meg se merítkezett a mikvében, vagy pedig már megmerítkezett, de nem várta be az estét?
"A Tóra azt mondja, hogy '...ne érjen semmiféle szentséghez, és ne [jöjjön] a Szentélyhez...'. [A Tóra] összekapcsolja a 'szentség'-et a 'Szentély'-lyel. Mi a Szentély? Olyan dolog, amelyben van valami, ami felemeli a lelket [spirituálisan]. Ugyanígy [az első rész is olyan dologra utal], amelyben van valami, ami felemeli a lelket. De az érintésben nincs semmi se, ami felemelné a lelket, csupán az étkezésben [az, hogy az étkezés révén jóllakik a lélek]."